7e etappe naar Hamm - Reisverslag uit Hamm, Duitsland van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu 7e etappe naar Hamm - Reisverslag uit Hamm, Duitsland van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu

7e etappe naar Hamm

Door: Bep Paul Rien en Emerens

Blijf op de hoogte en volg Paul / Rien / Emerens /Bep

23 Juli 2015 | Duitsland, Hamm

Lieve mensen,

Hallo eindelijk zijn we weer online viel niet mee deze keer.

Gisteren zijn we rond acht uur vertrokken uit een hotel waar niemand aanwezig was, heel apart. Na een lekker ontbijt bij de bakker om de hoek zijn wij weer richting De Rijn onze reis gaan vervolgen.

Na 15km hebben de Rijn verlaten en ging het landschap over in weide tarwe en suikerbiet velden wat een schitterend gezicht was. Hier sneden we de Riijn een stuk af met veel klimmen en steeds slechter begaanbare fietspaden. Inmiddels was de temperatuur al weer na dik 30 graden opgelopen.

We hadden na de zware tocht van de dag ervoor besloten vandaag niet zo ver te gaan en het werd echt tijd voor een rustdag.. Rond 13.00 uur zijn we op zoek gegaan naar een slaapplaats maar dat is toch niet altijd makkelijk vooral als je daar een extra dag wilt blijven.

ROnd 13.00 kwamen we bij Nierstein terug bij de Rijn waar we heerlijk de lunch hebben genuttigd bij de plaatselijke bakker. Het vinden van een onderkomen wilde nog steeds niet lukken. Uiteindelijk fietsen we langs vakantiehuizen en kregen daar hulp van een Duits echtpaar maar helaas alles was bezet te duur of vies.

Na dik 60km kwamen wij aan in Hamm am Rhein en daar belanden we uiteindelijk op een tuinderij waar appartementen werden verhuurd, super hebben we het hier en blijven hier heerlijk een rustdag houden. De mannen gaan naar het meer en Bep en ik gaan onze overnachting terug verdienen door in de kas te werken want het gaat hard met de pingels.

Voor de rest gaat alles prima, eten heerlijk in verschillende restaurantjes, proeven de heerlijkste wijnen en hebben nog steeds geen moment spijt van onze trip.

De fietsers

• 23 Juli 2015 - 21:50

Arina:

Das nou jammer geen WIFI geen etappe verhaal, we vinden het iedere avond spannend wat jullie doen en meemaken.
    We wachten geduldig af .
    Groetjes Cor en Arina

• 23 Juli 2015 - 21:50

Sonja Eenhoorn:

Jammer hoor ,zit er echt op te wachten wat voor spannends jullie nu weer hebben beleefd.Maar hoop dat jullie weer een mooie dag hebben beleefd,jullie hebben in ieder geval lekker gegeten ,nou slaap lekkeren op naar de volgende trip xx

• 23 Juli 2015 - 22:12

Harry En Sonja:

hallo bikkels,

jammer dat we nu niet kunnen zien hoe ver jullie al zijn gekomen, we schatten zo in al een aardig stukje voor bij het mooiste stukje van de Rijn de helft zit erop dus nog even, voor je er erg in hebt zit je in Beieren en dan is het nog maar een stukkie wederom een mooie fietsdag toegewenst voor morgen en slaap lekker,

groetjes, Harry en Sonja

• 23 Juli 2015 - 22:45

Anneke Rommelse:

Geweldig,wat jullie doen.
    Erg leuk die verslagen!
    Morgen weer veel fietsplezier.

• 23 Juli 2015 - 23:40

Jan En Rinthy:

Hallo fietsers,

Jammer dat er geen WiFi was. Als jullie maar goed gefietst hebben dan is het goed. Veel plezier bij de volgende etappe!

• 24 Juli 2015 - 11:31

Ad Van Kaam:

Hallo fietsfanaten ,hier ben ik weer Jullie schieten al aardig op.
    Bij mij is alles goed verlopen. Wens jullie noch veel fietsplezier, en goed weer.

Groetjes Ad.

• 24 Juli 2015 - 14:32

Sjef En Willie:

Hallo Stoere fietsers,
    Op de kaart zag ik dat jullie nu een stuk boven Dortmund zitten. Hopelijk wel een foutje. Sta er verbaasd over dat jullie zulke dagafstanden maken. Een dagje rust zal goed zijn, maar als de vaart erin zit gewoon doorgaan.
    Groetjes,
    Willie en Sjef

• 24 Juli 2015 - 14:37

Jeanne Diepstraten:

Zo zie je je komt altijd wel wat tegen
    En hoe avontuurlijk is dat !!!
    Fijn dat jullie het zo goed bevalt
    De spieren zullen jullie ook wel eens voelen denk ik
    Een dag rust is heel goed
    Veel plezier verder
    Anneke en ik hopen hetzelfde te doen met de tent door Frankrijk
    liefs voor alle 4 en een pluim Dik verdiend al
    Jeanne