8e etappe naar Speyer - Reisverslag uit Speyer, Duitsland van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu 8e etappe naar Speyer - Reisverslag uit Speyer, Duitsland van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu

8e etappe naar Speyer

Door: Bep Paul Rien en Emerens

Blijf op de hoogte en volg Paul / Rien / Emerens /Bep

25 Juli 2015 | Duitsland, Speyer

Hallo allemaal,

Rond middernacht kregen we hevig noodweer, veel onweer met hevige windstoten op een moment dachten we echt dat het dak van ons appartement afgerukt werd. Na twee uur werd het eindelijk rustiger en konden we gaan slapen.

Rond negen uur vertrokken van ons leuke stekje met veel weemoed. We vervolgden onze tocht richting Worms met heel veel wind tussen de 5 en 6 en af en toe flinke buien. Na Worms richting Ludwighaven en langs de BASF fabrieken, daar bij een Mac café koffie gedronken en bij getankt met een heerlijke torte.

Vervolgens op naar Speyer met nog steeds veel wind en regen en toen we op een bospad terecht kwamen lag dit bezaait met omgevallen bomen zodat we onze fietsen op moesten tillen om onze weg te vervolgen. Helemaal uitgeblust fietsten we langs een wildpark waar een heel leuk hutje stond en daar hebben we heerlijk zitten eten en lekker even uitgerust.

Rond half vier bereikten we Speyer en vonden direct een pension. We hebben onze spullen daar neergezet en zijn direct de stad ingegaan. Daar hebben een terasje gepakt en even de stad en de Dom bekeken. Nu lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag,

Welterusten en tot morgen.

Ps aantal kilometers van vandaag 65

De fietsers

• 25 Juli 2015 - 21:24

Arina:

Lekker slapen de storm is over ,een goede fietsdag morgen veel plezier
    Lieve groetjes Cor en Arina

• 25 Juli 2015 - 21:51

Harriet:

Jullie zijn door niets tegen te houden! knap die doorzetting vermogen van jullie. Veel plezier voor morgen! groetjes Harriët

• 25 Juli 2015 - 21:59

Laila:

Ahh wat een weer zeg! Dat zal wel heel pittig geweest zijn! Klinkt als de meest heftige dag tot nu toe! Hopelijk morgen weer wat rustiger weer en vannacht goede bedden om even extra bij te kunnen tanken!

Slaap lekker en voor morgen hopelijk weer een heerlijk ontbijtje voor jullie! Wel leuk he waar je allemaal terecht komt, wat je van te voren totaal niet in kan denken of weet wat te verwachten!

Nou toppertjes, lekker onder de lakens en over een weekje zitten jullie heerlijk aan jullie meer dan verdiende wijntje!! Heerlijk om weer met zijn allen te zijn en jullie een dikke knuffel te kunnen geven!

Hier alvast een virtuele.. smak!

Dikke kus en kroel van ons drie!

• 25 Juli 2015 - 22:00

Sonja Eenhoorn :

Nou Emerens je wou avontuur ,als ik de verslagen lees is het volop avontuur haha,maar jullie klinken nog steeds fit zo te lezen ,ik geniet echt mee met jullie en kan t me levendig inbeelden,spannend hoor,nou jongens welterusten en op naar het volgende avontuur ,truste kanjers xx

• 25 Juli 2015 - 22:00

Laila:

Pfff.. nu weet ik waarom onze reacties niet door kwamen.. We hadden als naam Jullie zoon, schoondochter en kleinste kleindochtertje (vonden we wel leuk..).. Maar blijkt veeeeel te lang te zijn haha! Zo lukt het wel! Nogmaals dikke kus van jullie zoon, schoondochter en kleinste kleindochtertje ;-)

• 25 Juli 2015 - 23:17

Anneke Rommelse:

Het is jullie toch weer gelukt ondanks het slechte weer.
    Jullie zijn de echte doorzetters!
    Morgen weer een fijne dag toegewenst.

• 26 Juli 2015 - 04:13

Jan EN Rinthy:

Zo, het was dus niet alleen bij ons slecht weer. Vreselijk om daar door heen te moeten, maar het avontuur lach jullie toe. Hopelijk vandaag beter voor jullie. Na een stevig ontbijt weer veel fiets plezier vandaag!

• 26 Juli 2015 - 11:00

Leon, Wendy, Fleur En Fenna:

Wat zijn jullie toch toppers!!! En wat fijn om jullie gisteren even via de FaceTime te zien! Nog steeds even fris als aan het begin van de tocht! Nog een weekje genieten van jullie avontuur! Zet hem op, dikke kus van ons

• 26 Juli 2015 - 15:55

Jan En Ria:

Dat valt niet mee om met windkracht 5 of 6 te fietsen, en als er dan nog regen ook valt !!!
    hopelijk heb je hem ook nog 'n poosje in je rug gehad.
    Vol goeie moed begin je maar aan 'n nieuwe dag hopelijk met beter weer.
    Jullie kennende zal het best wel lukken, want jullie zij echte doorzetters.
    Nog veel fiets plezier.
    Jan en Ria

• 27 Juli 2015 - 17:12

Kees En Toos Verhoeven-van Raamsdonk:

Dag fietsers,
    Hoe gaat het ermee? Hebben jullie nog een beetje weer? Hier was het ook bar en boos. We m=hebben veel aan jullie gedacht. Vandaag is het hier ook heel de dag regen, soms is het eventjes!!! droog en een heleboel wind. Heel verstandig dat jullie tussendoor een rustdag genomen hebben; fijn dat jullie zo’n goed logeeradres hadden, dat maakt het nog prettiger. Speyer kunnen wij ons ook nog goed herinneren. We hebben daar voor de kathedraal buiten nog wat op het terras gedronken. De Dom vonden wij heel indrukwekkend. Wij hebben nog goeie herinneringen aan het BasF hotel in Ludwigshafen. Heel veel succes en we duimen voor beter weer! Kees en Toos