10e etappe naar Boblingen - Reisverslag uit Böblingen, Duitsland van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu 10e etappe naar Boblingen - Reisverslag uit Böblingen, Duitsland van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu

10e etappe naar Boblingen

Door: Bep Paul Rien en Emerens

Blijf op de hoogte en volg Paul / Rien / Emerens /Bep

27 Juli 2015 | Duitsland, Böblingen

Hallo allemaal,

Vanmorgen om negen uur vertrokken richting Weill der Stadt met een stevig windje en een waterig zonnetje. We kregen het gelijk voor onze kiezen door een stevige klim. Gaan nu steeds meer klimmen en dalen en we merken dat het veel energie gaat kosten.

In Pforzheim kregen we een hulpvaardige inwoner die ons heel lang bleef volgen zelfs toen we koffie gingen drinken bleef hij op ons wachten. We maken nu echt mee hoe lief en behulpzaam de Duitse mensen zijn dat is echt ongelooflijk, vaak fietsen ze hele stukken mee en vertellen allerlei interessante dingen over hun stad of dorp wat een schatten, heel bijzonder.

We hadden besloten rond 13.00 een onderkomen te zoeken en zo een rustig middagje te hebben. Ons eindpunt voor deze dag was Weil der Stad maar helaas het was vandaag overal rustdag dus vette pech.

Om een lang verhaal kort te maken hebben na heel veel hulp van vele lieve mensen om acht uur totaal versleten eindelijk een hotel en gaan nu lekker slapen.

Groetjes van ons allemaal.

• 27 Juli 2015 - 21:15

Arina:

We waren al een beetje ongerust omdat we gisteren niets hoorde .
    Sonja Eenhoor was op de sportschool en zei dat ze het verhaaltje miste.
    Maar gelukkig het gaat goed met jullie en wat leuk dat jullie gezelschap krijgen
    van de Plaatselijke mensen die mee fietsen gaan de kilometers ongemerkt pratenq

• 27 Juli 2015 - 21:17

Jan En Rinthy:

Hallo Kanjers,

Het ga steeds zwaarder worden voor jullie, jammer dat het weer ook parten speelt.
    Wij hebben gisteren 43 km gefietst en hadden al zadelpijn, we dachten gelijk aan jullie en hoe jullie dat ervaren? Het weer is hier ook pet. Nou kanjers succes verder nog even door fietsen. Groetjes: Jan en Rinthy

• 27 Juli 2015 - 21:21

Arina:

Er ging iets verkeerd,ik wilde zeggen ,pratend gaan de kilometers sneller.
    Hoeveel kilometers hebben jullie vandaag gemaakt?
    Zal best aardig wat zijn ,het bedje was laat gevonden .
    Trusten voor straks en een goede reis morgen zet hem op hè jullie kunnen het .
    Lieve groetjes Cor en Arina

• 27 Juli 2015 - 21:55

Kees En Toos Verhoeven-van Raamsdonk:

Zeer herkenbaar jullie verhalen! Onze Iphone gaf aan Boeblingen-Ehrwald 263 km. Met de auto dan. Jullie gaan toch als een speer. Jammer dat het hotel zoeken vandaag zo lang duurde. Rust maar lekker uit en hopelijk gaat het morgen veel beter. Jullie zitten nu in een gebied waar wij altijd doorheen rijden op weg naar huis. Heel veel succes met het klimmen! Groeten van Kees en Toos.

• 27 Juli 2015 - 22:27

Harry En Sonja:

hallo bikkels,

het is nu al dan wel zwaar aan het worden maar jullie liggen toch prachtig op schema, nog een paar dagen en jullie zitten aan de grens van Oostenrijk een stukje van dan nog 35 km met de auto deden wij er 3 uur over met de fiets moet dat ongeveer in de zelfde tijd ook te doen zijn en als het echt te zwaar gaat worden zijn er altijd oplossingen, we blijven jullie volgen, veel succes en voor al kracht, hou jullie taai en blijf vooral het plezier en het mooie er van inzien, veel kracht voor de volgende etappe, mooi weer en een fijne fiets dag, tot gauw in Ehrwald.

groetjes, veel plezier en sterkte, Harry en Sonja.

• 27 Juli 2015 - 22:47

Sonja Eenhoorn:

Hallo kanjers jullie liggen nu heerlijk te slapen en ik ben blij dat ik jullie verhaaltje weer kan lezen,dat heb ik echt gemist ,maar dacht al dat jullie geen internet hadden.En ja de mensen uit de dorpjes zijn zeer gastvrij he! En wat leuk dat ze meefietsen met jullie ,dat stimuleert wel,nou hoop dat jullie weer lekker fris zijn nu enklaar voor weer een nieuw avontuur,heel veel sterkte en leven volop met jullie mee ,go en follow youre dreams ,toy toy toy xxxx

• 28 Juli 2015 - 11:13

Gerda En Gerrit:

Hallo Oostenrijkgangers!
    Jullie zijn al aardig op weg naar de eindbestemming en genieten van alles wat jullie onderweg meemaken. Wij lezen met veel plezier de reisverslagen maar doen het jullie niet na, Hoek van Holland is voor ons al ver genoeg. Nog veel fietsplezier!
    Groetjes,
    Gerda en Gerrit

• 28 Juli 2015 - 12:25

Adrie En Frans:

Hallo stoere fietsers,
    Volg jullie natuurlijk ook. Petje af.... Nog een hele goede reis en wij genieten van jullie verhalen. Laat het wijntje en/of biertje goed smaken na zo'n inspannende dag, welverdiend! Succes

• 28 Juli 2015 - 12:37

Ad Van Kaam.:

Hallo bikkels
    Nog even vol houden. Geniet er van.
    Groetjes Ad.

• 29 Juli 2015 - 11:02

Anneke:

Hallo stoere fietsers, petje af voor jullie.jullie doen het geweldig.
    Het zal wel zwaar worden met dat klimmen continu.
    Jullie gaan het zeker redden.Succes Anneke