11 etappe naar Lichtenstein (zuid Duitsland) - Reisverslag uit Lichtenstein, Duitsland van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu 11 etappe naar Lichtenstein (zuid Duitsland) - Reisverslag uit Lichtenstein, Duitsland van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu

11 etappe naar Lichtenstein (zuid Duitsland)

Door: Paul-Emerens-Bep-Rien.

Blijf op de hoogte en volg Paul / Rien / Emerens /Bep

28 Juli 2015 | Duitsland, Lichtenstein

Hallo allemaal,

We hebben internet verbinding, dus ons reis verslag is op te schrijven.
Vanmorgen lekker ontbeten, om kwart voor negen (wel laat) vertrokken uit Bodlingen. Aan je benen ga je voelen dat ze zeer blijven doen, ze zijn moe en dat blijft zo, maar na een uur fietsen trekt dat bij. De ochtend begon met bewolkt weer, maar we kregen niet het idee dat het ging regenen, maar er stond een traffen wind, en gelijk moeten we gaan klimmen, wind en een stijle helling, dat word of en toe lopen. Het is een tocht van 42 km
volgens de Reitsma route is dit de mooiste route. We zitten in de Schwäbisch alb, er loopt ook een snel stromend riviertje langs de Neckar. En als hoogte punt hebben wij door het natuur park Schonbuch mogen rijden (alleen toegestaan voor Fietsers). Maar die bossen dienden vroeger tot het jacht terrein van koningen van Württemberg.
In dat natuur park van ongeveer 7 kilometer hebben we alleen afdalingen gehad, de zon komt door en dat is lekker fietsen.
Een maal door dat park heen kwamen in het stadje Tubingen daar hebben we lekker koffie gedronken en dat was ongeveer al een uur.
We vervolgen we naar het stadje Reutlingen, erg druk was het daar, eerst bij het VVV eerst geïnformeerd naar een hoteletje , maar het was vol, of de prijs was erg hoog
Dan maar die drukke stad uit, fietsen is al niet meer leuk met veel auto verkeer, al houden de Duitse automobilisten wel erg veel rekening met je. Extra voorrang verlenen en dat wordt door ons op prijs gesteld.
Slaapplaatsen in dorpjes zoeken dat is erg irritant, alles is volgeboekt, of men heeft een vrije dag. In veel hotels gevraagd met als antwoord we zijn vol geboekt. Dus je fiets al vast een stukje van de nieuwe route om een slaapplaats te vinden. En die vonden wij in het plaatsje Lichtenstein (zuid Duitsland) daar kwamen met al het zoeken pas om 18.30 aan.
Het hotel heet Forellehof en het ligt aan een riviertje met echt daar zwemmen forellen in.
Op het terrasje buiten lekker gegeten, de douche op zoeken en naar bed, want je hebt echt de rust nodig.
Vandaag hebben we 240 meter geklommen en 180 meter weer gedaald.
Maar morgen staan de echte klim partijen op het progamma minimaal 560 meter omhoog.dus maak je borst maar nat, maar we laten ons niet kennen, gewoon doen.
Vandaag stop ik met dit verhaaltje en als we internet morgen hebben dan krijgen jullie het vervolg.

Met een warme groet van de fietsers: Rien - Emerens-Bep-Paul.

• 28 Juli 2015 - 22:08

Laila :

Gaan jullie maar gauw jullie bedje opzoeken! De pittigheid zal des te meer beloond worden straks lekker op jullie eigen, vertrouwde camping!! Heel veel succes morgen met de enorm pittige tocht! Fijn even wat van jullie te horen!

Dikke kus van ons drie! (Alhoewel, manlief nog aan het werk en lieve livia bij oma logeren..).. Maar goed, toch vast en zeker van ons alledrie ;-)

• 28 Juli 2015 - 22:11

Lisanne Daemen:

Lieve fietsers,
    Fijn dat jullie weer een slaapplek hebben gevonden. Hopelijk gaat het morgen allemaal wat makkelijker met het vinden van een slaapplek. Voor nu welterusten en veel succes weer morgen. Knap dat jullie al zover zijn. Nog even volhouden. Liefs vanuit Rotterdam.

• 28 Juli 2015 - 22:13

Jeanne Diepstraten:

Veel bewondering voor jullie
    Nu komt het klimwerk Voor Bep en Paul het m oeilijkst zonder hulp
    Maar jullie komen er wel Toch veel plezier en zet hem op

• 28 Juli 2015 - 22:16

Phily En Peter:

Hallo Rien, Emerens, Bep en Paul, tjonge wat gaat het allemaal goed. Jullie zijn echte bikkels als we de verslagen zo lezen. Opstaan met vermoeide benen, op de pedalen met vermoeide beentjes en dan toch weer aanzetten naar het volgende reisdoel. Ook leuk om te lezen door welke mooie gebieden jullie fietsen. Dat zie je op de A7 allemaal niet. Nog een paar dagen en dan kunnen jullie lekker uitrusten bij jullie stekjes in Ehrwald. Laat je daar maar lekker verwennen door de hele familie! Komt zeker goed. En dan lekker met de benen omhoog, oogjes toe en de hele reis weer beleven en zeggen tegen elkaar: "weet je nog die....", en "weten jullie nog dat...". Het zal nog lang doorwerken, geniet daarvan. Hele fijne laatste fietsdagen toegewenst en vooral op het laatst de Zugspitzstrasse!!! Veel liefs van ons, Phily en Peter

• 28 Juli 2015 - 22:22

Arina:

Beste kanjers , ik hoop dat het weer morgen mee zit en zeker geen wind maar vandaag hebben jullie het toch weer gedaan knap hoor en mooie route gehad dat pakt niemand je af deze ervaring nou lekker slapen ,Cor en arina.

• 28 Juli 2015 - 22:23

Andre En Tootje:

Wat een dappere fietsers zijn jullie! Wij genieten van de verhalen heerlijk zittende op de bank !!!!! veel groetjes uit het Westland en heel veel succes.
    André en Tootje.

• 28 Juli 2015 - 22:38

Jan En Rinthy:

Dag Kanjers,

Ongelooflijk dat het zo zwaar is, hadden jullie dat een beetje ingecalculeerd? Maar jullie zijn doorzetters dat kan je aan alles merken. Jullie hebben gelijk dat je vroeg je bedje gaat opzoeken en goed uitrusten voor de volgende etappe. Lastig dat de hotelletjes steeds vol zitten, maar ja het is hoogseizoen.
    Voor morgen zet hem op.
    Groetjes: Jan en Rinthy

• 28 Juli 2015 - 22:42

Harry En Sonja:

hallo bikkels,

het gaat lekker zo, wel steeds meer klimmen dat gaat dan ook in de benen zitten, nog een goeie 200 km en jullie zijn in Oostenrijk dat moet dan toch lukken met wel zware maar niet al te lange ritten per dag, wij doen het jullie niet na hoor, hou vol hier op de camping mogen jullie uitrusten, eigenlijk hadden we voor maandag een wandeltocht van een uurtje of 7 gepland maar de verzetten we naar augustus 2016, veel succes en mooi weer voor woensdag, etappe 12,

groetjes, Harry en Sonja.

• 28 Juli 2015 - 22:43

Sonja Eenhoorn:

Ja ook wij genieten zittend op de bank van jullie spannende reis verhalen hahaha ,maar jullie zijn echte toppers hoor ,diep respect.Nou slaap lekker kanjers en voor morgen fit weer op reis ,denk aan jullie xxxx

• 29 Juli 2015 - 11:34

Ron En Frieda:

Heel veel sterkte met de zware dag!!!
    Straks lekker uitrusten.

Liefs van ons.

• 30 Juli 2015 - 07:54

Kees En Toos Verhoeven-van Raamsdonk:

Nou nou, dat viel wel tegen, een hotel vinden. Hopelijk gaat het vandaag sneller. Jullie zijn echte bikkels met al dat geklim. Schoenbuch kennen wij van de snelweg: restaurant en de grote, omringende bossen. leuk dat jullie dat u gefietst hebben. Hotels zoeken is inderdaad niet altijd makkelijk. Hopelijk lukt dat vandaag beter en sneller. Het weer in Nederland is Pietje Pet, ook vandaag nog. Morgen en naar het weekeinde toe wordt het beter. Hopelijk houden jullie het vandaag droog en zonder al te harde wind. Veel succes vandaag!