12e etappe naar Munderkingen - Reisverslag uit Munderkingen, Duitsland van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu 12e etappe naar Munderkingen - Reisverslag uit Munderkingen, Duitsland van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu

12e etappe naar Munderkingen

Door: Bep Paul Rien en Emerens

Blijf op de hoogte en volg Paul / Rien / Emerens /Bep

29 Juli 2015 | Duitsland, Munderkingen

Goedemorgen allemaal,

Op dit moment zitten we aan de koffie in een Mac zodat we ons verslag van gisteren kunnen maken in Biberbach met 940 km op de teller.

Gisteren zijn we om negen uur vertrokken uit het prachtige Lichtenstein met zijn mooie kasteeltjes. Wij waren nog niet eens warm gefietst en konden er gelijk tegenaan de Schwäbische Alp over. We zijn met elkaar bovengekomen letterlijk hebben we elkaar soms naarboven geduwd.

Eenmaal boven kwamen we weer in een prachtig landschap met veel bossen en uitgestrekte velden. We zijn nu echt aangewezen op de Garmin en de kaart want de route van Reitsma is beëindigid in Tubingen zodoende komen we wel eens in lastige situaties. Op een gegeven moment hield de weg op in het bos en moesten we halsbrekende toeren uithalen om weer terug op de weg te komen want terug gaan was ook geen optie.

Voor het eerst moesten we onze poncho's uitpakken want het regende behoorlijk en ineens was daar de Donau en werd het tijd voor de luch deze keer met braadworst dat hadden we hard nodig.

Om de route langs de Donau te kunnen volgen moesten we eerst onze fietsen een helling van 500 meter en van 20 procent opduwen want fietsen was niet mogelijk. De rest van de middag bleef het flink regenen en rond vieren vonden we gelukkig snel een leuke Bett en Bike.

Dit was het weer voor nu want we moeten weer verder,

Groetjes van ons.

• 30 Juli 2015 - 11:40

Jan En Rinthy:

Nou fiets maar lekker verder voor er weer een regenbui aan komt. Hier regent het ook iedere dag behoorlijk. Je kan het nog geen zomer noemen. Maar ja we wonen nu eenmaal in een kikkerland. Veel fietsplezier en steun elkaar maar dan komen jullie er wel!

• 30 Juli 2015 - 12:41

Sonja Eenhoorn:

Kanjers een diepe buiging voor jullie zeg,poepoe jullie hebben het toch maar weer geflikt,en ik weet hoe steil 20procent is ,ik vindt het met de auto al heel wat haha,maar goed wij hopen dat jullie een fantastische dag hebben enne jullie zijn er bijna kanjers xxxx dikke pluim

• 30 Juli 2015 - 12:47

Marja:

Lieve vriendjes, wát gaan jullie als een speer zeg! Nu al 940 km achter de kiezen en nog steeds going strong!! Respect!!
    Wat fijn dat jullie elkaar zo ondersteunen om de berg op te komen. Ware kameraadschap!
    Nog even en jullie zijn weer op de camping.

• 30 Juli 2015 - 13:25

Arina:

Zooooo geweldig,jullie gaan echt goed maar Laat jullie niet kisten door de bergen.
    En met samen werken komen jullie ook een heel eind.
    Heel veel sterkte met het beklimmen en geniet van de omgeving.
    Lieve groetjes Cor en Arina

• 30 Juli 2015 - 15:51

Kees En Toos Verhoeven-van Raamsdonk:

Hulde voor jullie prestaties! Echt goed. Jammer dat jullie de poncho's nodig hadden, hopelijk si het vandaag en morgen beter. Heel veel succes allemaal, geniet van de natuur en sterkte bij het klimmen!

• 30 Juli 2015 - 19:15

John En Ineke :

Wat een ongelofelijke prestatie leveren jullie ik bewonder jullie zo en dan die helling van 20 procent het is wat ik al lees in een vorig bericht met de auto vind ik het al heel wat laat staan lopen met de fiets aan je hand echt respect jullie hebben er al wat km op zitten nu de laatse nog wij wensen jullie daar erg veel succes mee.
    Groetjes John en Ineke

• 30 Juli 2015 - 20:07

Peet En Leny:

Hallo sportieve mensen,
    Iedere dag lezen wij met veel plezier het verslag van jullie bijzondere fietstocht .
    Het schiet nu al lekker op.
    Nog heel veel succes en plezier de laatste dagen.
    Lieve groetjes Peet en Leny