14e etappe naar Pflach/Oostenrijk - Reisverslag uit Pflach, Oostenrijk van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu 14e etappe naar Pflach/Oostenrijk - Reisverslag uit Pflach, Oostenrijk van Paul / Rien / Emerens /Bep Esbach / van Raamsdonk - WaarBenJij.nu

14e etappe naar Pflach/Oostenrijk

Door: Bep Paul Rien en Emerens

Blijf op de hoogte en volg Paul / Rien / Emerens /Bep

31 Juli 2015 | Oostenrijk, Pflach

Goedemorgen allemaal,

Gisteren na een heerlijk ontbijt en voor Paul gezongen te hebben zijn we om acht uur volle goede moed vertrokken niet wetende dat dit de zwaartste etappe zou worden.

We gingen richting Leutkirch met een strak blauwe hemel maar met een koude flinke wind die we de gehele verdere dag tegen hadden. Voor ons waren de contouren van de Alpen zichtbaar en kregen daardoor extra power die we later hard nodig hadden.

Na Leutkirch begon onze klim richting Kempten heftig maar de omgeving was wederom schitterend. We merken nu dat we Oostenrijk gaan naderen de huizen worden anders de koeien zijn anders van kleur en hebben een bel om. Na een klim van haast twee uur kregen we natuurlijk de afdaling waar we soms met 53 km naar beneden gingen wauw is ook heftig vooral omdat de auto's gewoon naast ons rijden.

In de middag kruisten we de 7 waar we normaal met de auto over heen gaan. Hierna zaten we echt in niemandsland en nog steeds was het omhoog en weer omlaag.soms passeerden we kleine dorpjes. Opeens belanden we in een wald met grindpaden en weer klimmen en dalen het werd nu echt fietsen op karakter want we zaten er aardig doorheen en besloten een slaapplaats te zoeken het was toen drie uur.

Maar weer hadden we geen geluk wat we tegen kwamen was vol of ze hadden rustdag. Een boerin stuurde ons naar Goirsried 12 km verderop daar aangekomen bleek dit ook allemaal vol te zitten. De eigenaar heeft alles nog afgebeld in de buurt maar zonder resultaat hij gaf het advies om door te gaan naar Oy weer 10 km verder pff.

Rond vijf uur kwamen we daar eindelijk aan. We moesten weer helemaal een berg op en weer allemaal voor niets want weer alles vol. Nu moesten we echt besluiten wat te doen we waren inmiddels kapot en wisten niet meer wat te doen. Er reed wel een trein dus besloten we unaniem om toch maar een stukje trein te pakken. In de trein adviseerde de machinist om in Pflach uit te stappen en ja hoor m half acht hadden we een stekkie gevonden heel simpel maar wat waren we blij. Alles boven gezet en toen een heerlijk op Paul zijn verjaardag gedronken.

Vandaag gaan we weer vol goede moed verder.

Groetjes van de fietsers.

• 01 Augustus 2015 - 09:47

Sonja Eenhoorn:

Tsjonge jonge zeg het klinkt als een wildwatervaren haha maar ben verschrikkelijk trots op jullie hoor,en Paul dit was voor jou dus een topverjaardag haha,en wat een ellende ze om een bedje te vinden,maar ja het is hoogseizoen dus dat zal m zijn .maar kanjers jullie zijn er bijna ,heel veel succes en goede trip xxxx

• 01 Augustus 2015 - 09:57

Arina:

Het is een belevenis en ervaring waar je nog lang over kan mijmeren later.
    En Paul zal deze verjaardag nog lang heugen .
    Heel veel sterkte met de laatste kilometers.
    Daarna is het uitrusten en genieten van een welverdiende vakantie.
    Een fijne fietsdag lieve groetjes Cor en Arina

• 01 Augustus 2015 - 10:13

Stella:

Goede morgen kanjers,

Succes met de laatste kilometers, zet hem op!!

Enne Paul alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Dat had je een paar jaar geleden ook niet kunnen bedenken dat je nu zoveel kilometers verder op je fietsje je verjaardag zou vieren. :)

groetjes Stella

• 01 Augustus 2015 - 10:19

Jan En Ria:

Hallo Fietsers

En is het nu nog steeds leuk ?????
    Jullie hebben straks natuurlijk wel mooie verhalen, want de lasten vergeet je gauw en de mooie dingen onthoud je natuurlijk.
    Het is heel knap wat jullie presteren, en we wensen jullie nog veel sterkte met de laatste loodjes.

groetjes Jan en Ria

• 01 Augustus 2015 - 10:21

Jeanne Diepstraten:

Hallo stoer 4 tal
    Zo kan het ook heel erg tegen zitten Maar heel avontuurlijk en het komt toch goed
    Jullie vergeten deze reis nooit meer En in Ehrwald enorm trots dat jullie het geflikt hebben
    De stal lonkt Nog even (afzien) maar vooral genieten nog Veel groeten

• 01 Augustus 2015 - 10:37

Harry En Sonja:

hallo bikkels,

dat inderdaad afzien als je s 'middags om 3 uur voor een slaapplaats gaat kijken en je hebt pas wat om 8 uur in de avond iets gevonden is dat echt balen maar toch de moed erin gehouden en Paul zijn verjaardag nog gevierd het plezier zit er nog steeds in voor de hele reis hebben jullie wat het weer betreft gelukkig geboft, vandaag is het hier redelijk gestart maar nu om 10:30 hebben wij regen wij hopen dat het bij jullie nog lekker weer is nog even door bijten en de reis is volbracht wij blijven het een grote prestatie vinden en hopen dat jullie vanavond meer succes hebben bij het vinden van een overnachtingsplaats,

groetjes, Harry en Sonja.

• 01 Augustus 2015 - 11:25

Ad Van Kaam.:

Hallo fietsfanaten.
    Allereerst Paul nog gefeliciteerd met je verjaardag(maakte ik op uit de verslagen)
    Het gaat steeds meer lijken op de weg naar Bethlehem, steeds geen onderdak kunnen vinden.
    Maar Oostenrijk is in zicht. Dus de moed niet verloren

Groetjes Ad en Jo.

• 01 Augustus 2015 - 13:47

Jan En Rinthy:

Wat een avontuur zeg, jullie worden vaak op de proef gesteld. Gelukkig hebben jullie steeds weer de moed om verder te gaan. Je wordt na het klimmen wel steeds beloond met een mooie en snelle afdaling. Paul je heb wel een enerverende verjaardag gehad die vergeet je niet gauw.
    Veel fietsplezier verder.
    Groetjes: Jan en Rinthy

• 01 Augustus 2015 - 17:17

Kees En Toos Verhoeven-van Raamsdonk:

Een verjaardag om nooit te vergeten! Tsjonge tsjonge, dat is wel afzien geweest. Groot gelijk dat jullie de trein hebben gepakt, dat is een wijs besluit geweest. Doen jullie het vandaag wat rustiger aan? Morgen de finale? Geniet er van en veel sterkte voor de laatste kilometers. Topprestatie!!!

• 01 Augustus 2015 - 20:50

Leon, Wendy En De Meisjes :

Wat hebben we bewondering voor jullie!!! Nog een klein stukje fietsen en morgen de finale! Geniet van morgen want jullie hebben het dik verdiend. Dikke kus

• 01 Augustus 2015 - 22:38

Heleen Martens:

wat een tocht is dat geweest: alsmaar geen slaapplaats, ja weer kilometers verder, bergje op bergje af. Het is wel een fietstocht waarvan de hoogtepunten en natuurlijk het echte afzien lang in het geheugen zullen blijven. Nog ff volhouden en dan morgen de eindstreep!! Groetjes Heleen